Досить робити з нас "чурбанчиків". Тут розповідається майже справжня історія про тих персонажів, що були шаржовані Олексієм Толстим.
Фантастика? – Ні! Ви не знайдете навіть у "моторошних" епізодах жодного натяку на містику. Все логічно ув'язано і пояснено. Звісно, з певною іронією.
Герої живі, з характерами, зі своїм минулим і теперішнім. Їх об'єднує одна таємниця в класичному ключі любовного трикутника (не Бермудського, авжеж), яка поглинає у квест старої гри в "15".
Основні події відбуваються в травні — червні 2025 року в Києві на вулиці Тарасівській, в доходному будинку 1920 року спорудження, номер 23/25. Це маленький символізм, який дозволив собі автор. А ще – у нього не піднялося перо, щоб позбавити одну парочку старих знайомих їх головних принад – пухнастих хвостиків.
Отже, маю надію, що, познайомившись з усіма дійовими особами, ви перейметеся до кожного з них із певною симпатією. На кшталт тої, що і до персонажів, наприклад, "Золотого теля". Прочитайте. В повісті немає філософських відступів і повчань. Вона про чутливість, спокуси і любов.
До речі, імена основних героїв осучаснені – розбиті навпіл. Тому фаворит став "Тіно", а Базиліо – "Зілліо" і так далі…
Квартира 15
Сонячний день травня 2025 року. Київ, вулиця Тарасівська, 23/25.
Хлопчина у вишиванці, на вид двадцятирічний, підтягнутий, пружним шагом сходить на крильце. Зі значним зусиллям, аж відхиляючись трохи назад, він відкриває триметрові дубові двері в під'їзд старовинного п'ятиповерхового будинку. Входить у парадне. Оглядається: позаду нього вже зачинилися важкі двері, а попереду — п'ять-шість сходинок і дивна решітка… Підходить, одразу не второвуючи що тут до чого. "Ва-у! Так це для ліфта", здивовано зауважує наш герой.
Спроба сходу відчинити двері шахти виявляється невдалою. Тоді гість починає натискати підряд все що стирчить і хитається. Так влучає і в червону кнопку. Одразу все приходить у рух. Через решітку він бачить як вгору безшумно повзе, наче на санчатах, якась купка сірого каміння. На зустріч цьому вантажу із самої гори будинку щось тарахкотячи спускається, підтягуючи до себе якийсь товщенний "шланг", поки перед його очима не з'являється, щоб ви думали, — "будиночок" схожий на кімнату. Допетрав, що це – очікуваний ліфт. Тепер двері можна відчинити та зайти до "хатинки". В ній також є, тільки фанерні, дверцята.
"— А тут затишно, — з дитячою зацікавленістю подумав хлопчина". І дійсно: стінки ламіновано дубом під прозорим лаком; на задній – величезне дзеркало з бра, біля нього – гарненький пуфик вкритий червоним, чи то велюром, чи то фетром. А запах! Якийсь знайомий і давно нечуваний аромат парфуму. Нагадує дитинство … "Краще, а ніж в моїй комірчині, але те ж тіснувато. Але що дивно, так дивно: жодного напису, а ні мозочка, а ні подряпини! В моєму будинку – OTIS. Сталевий, полірований, потужний і беззвучний. Та поцяцькований чим не попадя. Цікаво: чому? Зараз зроблю селфі і скину П'єру. Нехай знає. У них там в Парижі такого антикваріату вже точно не знайдеш.
Постив що покинув Люксембурзький сад і перейшов у Ле Муффтар. А ще — змінив сценічне ім'я на цивільне. Чудак" – розмірковував наш молодик.
Натиснув кнопку п'ятого поверху. Поїхали. Відчуття як у фунікулері: трошечки ривками, похитує зі сторони в сторону, але їде ж. Менше, а ніж за пів хвилини ліфт майже зупиняється і ривками доповзає до місця остаточної зупинки. "Чи це безпечно?" — майнуло в думках. "Тепер треба вибиратися. Як воно тут … А, відчинити дві фанерні стулки, потім – сталеву дверну решітку і — гайда назовні. Добре що подивився під ноги (батько натаскав): там же прірва! У-ф-ф, вибрався. Та ось і потрібна квартира номер 15. Точно, як хазяйка телефоном розповідала". Тепер наш герой почав вагатися на яку кнопку дзвоника йому нажинати, адже їх аж шість. Він уважно придивився до них зблизька, як тільки йому це дозволяв ніс. Жодного підпису де чия. І всі шість — в пилу. Ними явно дуже давно не користувалися. Тоді він просто постукав. Тук-тук, — раз, другий, третій. Узявся за величезну, наче поручень, бронзову ручку. Спробував похитати двері. Вони не піддавалися. Приклав до них вухо. Завмер. Аж в раз почув якийсь невиразний шурхіт, потім тремтячий голос:
— Вам кого?
— Ми з вами домовлялися про кімнату, мовив хлопчина. Я – Тіно. А про себе: "От не можу я, щоб не підколоти. З нового ім'я П'єра глузую, а сам своє "обчикрижив". Хоча, здається вдало: Тіно, Ті-но, Тін-о-о, — на італійський манір. Жаль тільки що подруги не маю співзвучної. Наприклад, Тінторелло (Тінті), або Сінгарелла (Сінгі). "Сінгарелла, моя Сінгарелла…", крутилося в голові і не переставало: "От зараз відкриються двері і стара глянувши на мене скаже, борони Боже, що буде звати мене, на ім'я Кікі, як в тому однойменному американському кінофільмі."
Нарешті гучно гримнув засув і двері відчинилися. На порозі стояла згорблена бабусенція, вкрита чорно-коричневим клітчастим пончо зі звичайнісінького пледа. Ні її обличчя, ні рук, а ні ніг видно не було. Вона наче виповзла, а не вийшла.
— Заходь, Тіно. Проходь вперед. Моїх шажків сімнадцять. Твоїх – не знаю. Перші двері ліворуч. Чекай, я підійду за тобою. І запам'ятай, мене звати Тіла.
Тіно рушив у темряву, намацуючи лівою рукою стіну. Ось і білі двері. Через хвилину добрела і господиня. Трохи відсунула хлопця вправо, вставила ключ і відімкнула кімнату. Штовхнула легкі піддатливі двері і вмить в очі боляче вдарило яскраве денне світло. Тіно аж зажмурився. Він перечекав декілька миттєвостей коли мине різь в очах і ввійшов у кімнату.
Посередині майже квадратного приміщення стояв круглий стіл. Домівка була розміром, — десь чотири на чотири метри та ще і з балконом. Його двері були наполовину прочинені і за ними віднівся балконний столик.
За обіднім столом на Тіно дивилася не моргаючи синьоока дівчина з незвичайним овалом обличчя і величезними очима, що надавало її образу моторошну схожість з інопланетною істотою. "У-у", промайнуло в Тіно, — "Ангар-51". Здається, мене гіпнотизують. Картину дещо пом'якшувало її розпущене золотаве волосся і те, що вона була в голубенькій блузці з вихлястими оборочками. Набите на тканину зображення білих метеликів додавало образу незнайомки дитячої безпосередності. Руки спокійно лежали на столі. Дівчинка обіймала ними, наче приголубивши, фарфоровий чайник із власним зображенням. Він також був розмальований у стилі її наряду.
Тіла мовчки обійшла стіл, погойдуючись з боку в бік, підійшла до дівчинки, стала за її спиною.
— Знову оце! Скільки ж можна, Віна! І звертаючись до Тіно сказала:
— Не переймайся. Це ж лялька-грілка. Накривати чайник. Дивись: — і вона підняла "артефакт" за шию, демонструючи відсутність ніг.
Хлопцю стало трошки незручно: по-перше, від способу як все було вчинено; по-друге, наче йому пропонували заглянути під спідницю …
Отямившись, наш герой продовжив огляд кімнати.
В лівому кутку, в кінці стіни, десь врівень зі своєю головою, він побачив підвішену чи то складену дитячу чорну парасольку, чи то пару чорних шкіряних рукавичок. Хазяйка, упіймавши його погляд, мовила:
— Не лякайся. Це – Майка – мій кажанчик. Вдень вона спочиває, а під вечір вилетить геть на полювання. Тому я тримаю балконі двері прочиненими. Ти ж можеш їх причиняти з четвертої ранку і до шостої-сьомої вечора. Щоб не змерз, я он кинула тобі додаткову ковдру, закінчила пояснювати господиня кивнувши в лівий бік від столу на металеве ліжко що виблискувало хромом. Так, це був антикваріат, майже армійський, обмацуючи своє майбутнє місце для сну, визначив Тіні. Далі перевів погляд на правий куток, в якому стояв ще один артефакт – холодильник "Розенлеф" фінського виробництва зразка 60-х років минулого століття.
В лівому кутку кімнати біля балкону стояла двостулкова шафа ("шифонер") для одягу, а навпроти — софа, обтягнута дешевим чорним дерматином, з двома валиками, що заміняли підлокітники.
У балконної стіни, саме той, яка суміжна з місцем відпочинку Майки, стояв невеличкий сервант-тумба зі скромним комплектом обіднього і чайного посуду та столовим "сріблом".
Тобі читачу для повної ясності скажу, що всі меблі в кімнаті свого часу були вироблені Київською меблевою фабрикою ім. Боженка. Вона давно не існує, а її територія і споруди використовуються під бізнес-парк.
Невдачливий наймач здивовано відмітив ще одну цікаву особливість інтер'єру: вся електропроводка була зовнішньою, виконаною, як сьогодні кажуть, з витої пари. Вона кріпилася до стін і стелі за допомогою маленьких білих фаянсових "барильці". Електричні розетки – накладні, а обігрівач центрального опалення – чавунний. Єдиним сучасним предметом тут була велика світлодіодна лампа, що просто звисала зі стелі над столом.
З якою метою вас так детально ознайомили із всіма особливостями майбутніх "хором" нашого героя? Натякну для збереження інтриги. Якщо ви коли-небудь грали в "П'ятнадцять" – зрозумієте. Якщо ні, то настане момент, коли і для вас дещо з'ясується …
Золото що блищить
Покінчивши з оглядом, Тіно звернувся до наймодавці:
— Кімната мене влаштовує, а як щодо інших місць?
— Наліво по коридору, до перших дверей на протилежному боці. Там суміщений санвузол. Великий і зручний. З душовою кабінкою, бойлером, сушкою і всім іншим. Піди подивись, відповіла Тіла.
Тіно вийшов. "Так, треба обов'язково придбати ліхтарика. І не завадить повісити на стінах два-три нажимні "світлячки", що працюють на батарейках."
Закінчивши огляд він повернувся до кімнати.
— Згода, я винаймаю у вас це житло.