Анна Гавальда — 35 кіло надії (аналіз, паспорт твору)

Аналіз твору

Жанр. Повість.

Час створення. 2002 рік.

Автор. Анна Гавальда (нар.1970 р.) – французька письменниця.

Тема. Зображення вибору життєвого шляху та виживання у світі, в якому підлітку важко адаптуватися через певні проблеми.

Ідея. Важливо підтримувати тих, кого любиш і усвідомлювати, що кожна людина у чомусь талановита і варта уваги.

Проблеми. Сімейні стосунки; спілкування між батьками і дітьми; ставлення до літніх людей; шкільна атмосфера; мрії та шлях до їхнього здійснення; профільне навчання.

Композиція і сюжет твору

У повісті розповідь ведеться від імені тринадцятирічного Грегуара, який розповідає про своє життя і проблеми у школі, яка стала для нього справжнім кошмаром. Він ненавидів школу, її запах, вчителів, бо йому там було не цікаво. Батьки сварили його за погані оцінки, а Грегуар подумки щось майстрував: космічний корабель для зоряних війн із "Лего-систем", апарат для видавлювання зубної пасти, гігантську піраміду із дерев'яного конструктора. Підготовка домашнього завдання для хлопця була знущанням, під час якого плакали або батьки, або він. Зрештою Грегуара відчислили зі школи. У жодному навчальному закладі його не хотіли приймати. Через нього сварилися батьки. Більше всього на світі Грегуар любив дідуся, який став для нього підтримкою і розрадою. У дідуся виникла ідея віддати Грегуара в пансіон. Нарешті хлопцеві вдалося стати учнем коледжу Граншан. Там йому сподобалося, але коли дідусь захворів і впав у кому, бажання вчитися і щось робити знову зникло. Твір закінчується оптимістично, бо дідусь зміг приїхати, хай і в інвалідному кріслі, провідати Грегуара.

Експозиція. Грегуар ненавидить школу. Йому тринадцять років, він у шостому класі і два рази залишався на другий рік. Лікарі сказали, що у нього проблема з концентрацією уваги. Незважаючи на погані оцінки, хлопець добре майструє і вигадує всілякі пристрої.

Зав'язка. Грегуара відчислили зі школи через проблеми з фізкультурою. Батьки насварили його, та хлопець не засмутився, а взявся майструвати.

Розвиток дії. Грегуара розумів лише дідусь Леон. У сарайчику внук і дідусь майстрували і розмовляли. Хлопця не хотіли приймати ні в один коледж, батьки хвилювалися, а хлопець допомагав сусідам і мріяв про технічний ліцей. Батьки вибрали для Грегуара коледж Жан-Мулен, за два кроки від будинку, бо тільки там погодилися прийняти хлопця. Минули літні канікули, і хлопець пішов у коледж Жан-Мулен. Та і тут не склалося, тож батьки вирішили відправити Грегуара в пансіон. Хлопець написав листа до школи Граншан. Директриса Граншана була готова прийняти хлопця, але треба було здати екзамен. Дідусь потрапив у лікарню. Хлопець складає тест у Граншані, дідусь наче з'являється у його думках і підказує йому відповіді. Приїхавши додому, Грегуару не дозволяють відвідати хворого дідуся у лікарні, тож він плаче у їхній майстерні. Грегуара прийняли у Граншан, але йому було все одно, бо хвилювався за дідуся.

Кульмінація. Якось на уроці фізкультури Грегуар вирішує стати цілеспрямованим і робити усе заради дідуся. Хлопцеві вдалося вилізти по канату. Друзі внизу раділи, а Грегуар плакав від радості і від болю.

Розв'язка. Якось мама повідомила сина, що лікарі переривають лікування дідуся, бо воно нічого не дає. Відтоді Грегуар працював аби як і майже перестав розмовляти. Та одного разу дідусь сам приїхав відвідати Грегуара, хоч і був в інвалідній колясці.