Проблема історичної та художньої правди в романі Л. Костенко "Маруся Чурай" (план твору)

Шкільний твір

I. Л. Костенко — поет із покоління шістдесятників (нові проблеми, нові барви, теми).

1. Складний, неоднозначний шлях поетеси в літературу (перший успіх — потім шістнадцять років вимушеного мовчання, не йшла на компроміси з владою).

2. 70-ті роки — розквіт творчості поетеси ("Над берегами вічної ріки",."Неповторність", "Сад нетанучих скульптур", "Вибране", роман у віршах "Маруся Чурай").

II. Маруся Чурай — дівчина з легенди (за легендою, Маруся — автор популярних пісень, мала чудовий голос, працьовита, добра, щира; жила з матір'ю, коханий зрадив, вона його отруїла, суд помилував дівчину).

III. Головна героїня роману — Маруся Чурай (не просто вродлива, з бажанням кохати, а натура творча, особлива, ніжна, з вразливою душею, не байдужа до людей).

1. Неоднозначне ставлення односельців до суду над Марусею Чурай (для одних — гордість, душа народу, для інших — вбивця).

2. Драматичне, болісне переживання зрадженого серця (мовчить, не говорить, для кого була виготовлена отрута, шукає відповіді на питання про причини зрадженого кохання, прозріння посилює душевні муки).

3. Майстерне переплетіння в романі особистого та загальнонародного (особисте горе ніщо у порівнянні з всенародною трагедією: "Комусь на світі гірше, як тобі").

IV. Життєва, актуальна правда роману (роздуми про драматичні сторінки історії України, про сьогодення, про нашу мораль: проблеми митця і суспільства, вірності і зради, батьків та дітей).

Інші варіанти цього твору: