Регіональні медіа: між занепадом і стійкістю

У кінці року зазвичай прийнято підводити його підсумки. В тому числі це роблять і представники тих нечисленних паперових регіональних ЗМІ, котрі ще продовжують функціонувати. Адже через війну, негативну демографічну ситуацію та зменшення кількості рекламодавців регіональна преса за кілька років перетворилася на "вимираючих динозаврів".
Та все ж, не дивлячись на низку об'єктивних у суб'єктивних факторів, що створюють тенденцію на ринку паперових ЗМІ, вони продовжують триматися. Зокрема на Полтавщині вже майже чверть століття досить успішно працює медіа-проект https://exo.in.ua, який можна проаналізувати, як представника регіональної газети.
Безумовно, регіональні ЗМІ, особливо друковані, не можуть конкурувати із загальноукраїнськими по кількості охоплюваною аудиторію, як не можуть змагатися із телеграм-каналами в розрізі швидкості подачі інформації. Але, водночас, вони мають свої унікальні переваги. Зрештою саме через це вони й не зникають остаточно із інформаційного поля.
До переваг друкованих регіональних ЗМІ можна віднести:
- унікальність інформації;
- безпосередній контакт із читачем, споживачем інформації;
- робота "в полі";
- збережений авторських стиль того чи іншого журналіста.
Адже жоден телеканал, жоден загальноукраїнський інтернет-ресурс не буде подавати суто місцеву регіональну інформацію, не буде реагувати на запити нечисленною аудиторії, орієнтуючись лише на новини Полтавщини чи іншого регіону. А місцеві ЗМІ це можуть. Саме тому інтерес до них зберігається.
"Вистрілює" виключно унікальна інформація

Підведення підсумків року, передбачають зокрема і аналіз, того, які ж публікації викликали найбільший інтерес серед читацької аудиторії.
Якщо переглянути статистику, то із тих тисяч повідомлень, що були протягом року розміщені, як на сторінках друкованої версії "ЕХО", так і на сайті ресурсу та в соцмережах, найбільшу кількість переглядів набрала стаття про… горобців.
Взагалі тема нібито зникнення горобців була досить популярної в Україні у минулому році. Але публікація в "ЕХО" через її унікальність і нестандартну подачу інформації викликала дуже великий інтерес. На сайті публікацію переглянули майже 52000 користувачів.
Тобто споживачі інформації цінують передусім:
- унікальність;
- професійність;
- своєчасність.
Якщо всі ці складові наявні в одній статті, то навіть публікація у невеликому регіональному ЗМІ на певний період часу може стати однією із найпопулярніших у всій Україні.