Підготовка до НМТ 2024: корисні рекомендації для складання тесту

підготовка до ЗНО/НМТ 2024-2025

До часу проведення національного мультипредметного тесту ще кілька місяців, та чимало майбутніх абітурієнтів уже зараз замислюються про те, як отримати високі бали, адже від них залежать шанси вступити в обраний ВНЗ й здобути бажану спеціальність. І дійсно, щоб підготовка до ЗНО/НМТ 2024-2025 була ефективною, бажано почати роботу над нею за рік – 9 місяців. За цей період вдасться поновити та актуалізувати знання з потрібних предметів – математики, української мови, історії України та дисциплін за вибором. За такий період вдасться:

  • Раціонально спланувати діяльність, не витрачаючи всього часу виключно на підготовку до тесту. Так, учні відвідують уроки у середній школі, часто – позашкільні гуртки та секції, має залишитися час й на дозвілля, спілкування з друзями та близькими, фізичну активність.
  • Уникнути надмірної тривожності та стресу, пов'язаного з поспіхом. Усвідомлюючи, що часу вистачає, й при належних зусиллях будуть хороші результати, учень зможе ґрунтовно опрацювати інформацію.
  • Навчитися основ керування часом, що стане у пригоді під час тестування. Так, навіть досконало володіючи знаннями, деякі учні не встигають справлятися з завданнями у рамках чітких часових меж.

Найкраще, коли підготовка буде здійснюватися у співпраці з професіоналами. Допомога висококваліфікованих викладачів дає змогу заощадити час, і бути впевненими в знаннях, оскільки вони освоюватимуться за продуманими методиками, зі спеціально підібраними навчальними посібниками. Якщо часу обмаль через незалежні від учня обставини, існують пришвидшені курси, де підготовка до НМТ 2024 займатиме 2 – 3 місяці. У такому разі знадобиться більше зусиль, можливо, доведеться тимчасово відмовитися від деяких інших видів діяльності, якщо вони заважають працювати над вивченням матеріалу для тесту.

Визначення рівня знань: перший етап, який допоможе зорієнтуватися на шляху до мети

підготовка до ЗНО/НМТ 2024-2025

Аби дійсно добре підготуватися, слід передусім зрозуміти, чи вистачатиме наявних знань, умінь та навичок для складання іспиту. Так, потрібно переглянути теми, які будуть оцінюватися під час НМТ, й перевірити, які з них добре знайомі, а які викликають питання. Не варто орієнтуватися за оцінками, отриманим під час вивчення цих тем у школі – чимало матеріалу протягом років може просто забутися. Добрим рішенням буде проходження пробних тестів "для себе", — щоб правдиво оцінити свої знання. Як проби своїх сил можна застосувати тести зовнішнього незалежного оцінювання/ національного мультипредметного тесту минулих років. На заповненні виявлених прогалин робиться акцент, не оминаючи й інші теми.

Кожен майбутній випускник має індивідуальний рівень знань та потреб у допомозі спеціалістів. Комусь потрібно виправити ситуацію лише з одним чи кількома предметами, декому ж – з усіх дисциплін, які необхідні для складання НМТ. На курсах завжди спочатку визначають, наскільки добре учень знає матеріал з того чи іншого предмету, й після цього спрямовують його у міні-групу з такою ж "базою" знань. Навчання у невеликих групах є більш дієвим, аніж наодинці з репетитором чи навпаки, у великій команді. Так, командна робота сприяє кращому засвоєнню матеріалу, й у групах в 5 – 7 осіб викладачу вдасться приділити кожному учасникові достатньо уваги.

Вибір закладу та формату: для найбільш результативної підготовки

Обираючи навчальний центр, слід першочергово звертати увагу на професіоналізм викладацького колективу – вчителі повинні бути кваліфікованими, мати відповідну освіту, ідеально, якщо в педагогічному колективі працюють вчителі вищої категорії. Також має значення досвід роботи у своїй сфері – так, якщо у минулі роки це були курси підготовки до ЗНО, й відвідувачі змогли скласти тестування на високі бали, закладу можна довіряти.

Важливий момент – вибір формату підготовки: онлайн або офлайн. Дистанційна робота над поглибленням знань – оптимальний варіант, якщо приміщення закладу знаходиться на значній відстані від місця проживання учня, або ж він через стан здоров'я чи інші причини не може регулярно особисто відвідувати центр. Якісь віддаленої підготовки нічим не поступається традиційному очному формату: як і при очних заняттях, школярі виконують завдання, за їхніми успіхами проводиться моніторинг, а у батьків є змога ознайомитися з електронним журналом.

Якщо майбутній вступник проживає у місті, де розташований навчальний центр, доцільне очне відвідування. Для більшості учнів це більш звично, адже нагадує навчання у школі, що допомагає простіше й легше налаштуватися на продуктивну навчальну діяльність. Безпосереднє спілкування з групою, об'єднаною єдиною метою, покращує мотивацію та забезпечує підтримку не лише від викладачів, а й з боку ровесників.