Вільям Гібсон

Біографія

  • Гібсон Вільям
  • Гібсон Вільям
  • Гібсон Вільям
  • Гібсон Вільям

Дата народження: 17.03.1948

Батько кіберпанку.

Народився в місті Конвей, Південна Королина.

Навчався в школі зі спортивним ухилом, хоча весь вільний час проводив за читанням книг. У 15 років поїхав у приватну школу в Арізоні, яку кинув після смерті матері.

Бажання американського уряду в 1968 році принести народу В'єтнаму демократичні цінності за допомогою M16, напалму і "Orange Jack", а так само призов до армії, змушують Гібсона емігрувати в Канаду, де він живе і працює донині.

У 1972 він одружується і надходить в Унивеситет Британської Колумбії, який закінчує в 1977 році зі званням бакалавра, спелізіруясь на англійській літературі.

Ідея написати свою книгу прийшла Гібосну в студентські роки — "Я гортав Magazine of Fantasy and Science Fiction і думав, що мені під силу написати один з цих оповідань. Я сідав і намагався написати що-небудь подібне, але у мене ніколи нічого не виходило. Нарешті, від розчарування і гіркоти я почав писати по-своєму, просто щоб від цього відв'язатися ".

Дебютним його твором стала розповідь "Осколки голографічної троянди".

Ранні твори Гібсона в основному являють собою футуристичні розповіді, що розповідають про проникнення кібернетики в життя людей і про вплив кіберпростору (реальності, створеної комп'ютером) на людство. Гібсон вважається засновником стилю кіберпанк — стилю, який зробив революцію в жанрової літератури 1980-х (але сам він не любить називати свої твори "киберпанком").

У 1984 виходить "Нейромант" (Neuromancer). Роман, надовго визначив основні риси жанру і тематику кіберпанку — протистояння системи і особистості, комп'ютера і людини, технології і культури, духу і плоті.

"Нейромант" підняв цілий пласт проблем, пов'язаний з технологією і її впливом на культуру, мораль, філософію нового часу. Ці ідеї були продовжені Гібсоном в "Графа Нуль" (Count Zero, 1986) і "Мони Лізи на форсажі" (Mona Lisa Overdrive, 1988). Вони не є прямими продовженнями першої частини. У них описуються події, віддалені один від одного десь на сім-вісім років. Миготять знайомі по попередніх частинах особи і місця, побіжно згадуються люди і події, з яким Гібсон скидав читача в попередніх своїх оповіданнях. З головних героїв "Нейроманта" в продовженнях миготить Фінн і Моллі (в "Мони Лізи"). Сюжет все так же погано передбачуваний і химерний. Стиль все також блискучий. Розвинені деякі ідеї, започатковані в попередніх частинах. Цілком гідні продовження для бестселера.

У 1987 році Гібсон пише сценарій для третьої частини "Чужих". Варіації на тему російсько-китайсько-американського конфлікту в космічному просторі не надихнули продюсерів. Його варіант не пішов, фільм зняли кілька років по тому за зовсім іншим сценарієм. У 1995 році на екрани виходить фільм "Джонні-Мнемонік", з Кіану Рівзом в головній ролі. Гібсон кілька разів кардинально переробляв сценарій, в результаті чого від оригінального сюжету практично нічого не залишилося. Сюжет став масштабнішим, Моллі була замінена на якусь Джейн, упакований в стильний костюм Джонні у виконанні Рівза більше нагадував клерка з великою контори, ніж на бійця з вулиці. Фільм не користувався широким успіхом, але для любителів кіберпанку став помітною подією.

У 1990 в співавторстві з Брюсом Стерлінгом він пише "Диференціальний обчислювачів" (інший варіант російського перекладу назви: "Машина відмінностей"). Вікторіанська Англія почала XIX століття, Чарльз Беббідж винаходить механічний комп'ютер, кібернетичний етап науково-технічної революції починається в середині дев'ятнадцятого століття, з усіма наслідками, що випливають для двадцятого століття наслідками.

"Трилогія Моста" позначає відхід від "класичного" кіберпанку з його безпросвітним справжнім і невизначеним майбутнім. Світ, описаний Гібсоном в романах другої трилогії, більш людяний і наближений до наших реалій. Технології більше не є основним предметом його досліджень. Гібсон приділяє більше місця під розгляд культурних феноменів, народжених цими технологіями.

У 2003 виходить останній на сьогоднішній день роман Гібсона — "Розпізнавання образу" (Pattern Recognition). Цей роман багато в чому знаковий для автора. В принципі, фантастичним його можна назвати досить умовно. Дія роману відбувається в нашому безпосередньому сьогоденні, з описаних технологій немає вигаданих, все чим користуються герої роману є звичними складовими нашого щоденного життя.

Цікаві факти з життя

Ранні твори Гібсона в основному являють собою футуристичні розповіді, що розповідають про проникнення кібернетики в життя людей і про вплив кіберпростору на людство. Гібсону належить авторство поняття "кіберпростір" (англ. "Cyberspace"), він вперше в літературі описав віртуальну реальність. При цьому йому не подобається, коли його твори називають киберпанком. Не маючи на той момент практично ніякого досвіду роботи з комп'ютером, висунув і розробив ідею віртуальної реальності, яка була технічно реалізована через кілька років після цього — причому пріоритет ідеї Гібсона визнавався всіма розробниками.

Написав кілька романів, де Японія займає значну частину розповіді, сам в той момент в Японії не бивал.По словами автора, він писав про Японію тому, що спілкувався з японцями-туристами, що приїжджають до Ванкувера на відпочинок, і їхні розповіді про зовсім іншій культурі його цікавили.

Твори Вільяма Гібсона: