Чому роман має таку назву? Чи можна назвати Собор Паризької Богоматері героєм роману?

Відповідь на контрольне запитання

Віктор Гюго дав роману назву Собору Паризької Богоматері. Середньовічна церква мала неабияку владу над почуттями людей. Письменник захоплюється цією величною спорудою, витвором людського розуму, людських рук. "Патріарх французьких соборів, шляхетний і величний, що являє собою величезну кам'яну симфонію, колосальний витвір людини, чудове поєднання всіх сил цілої епохи, – пише Віктор Гюго, – фантазія робітника, геній художника, витвір, подібний творінню Бога: різнобарвний і вічний…". Собор – культова споруда для виконання релігійних обрядів. Сюди люди йдуть із завмиранням у серці, з вірою у світле, з надією на захист вищих сил, з любов'ю до Бога. Тут люди сповідаються, очищаються. Та саме Собор у романі стає ареною жахливих подій, саме Собор уособлює в собі фатум, долю героїв роману. Таким чином, Собор виростає до образу-символу. Використовуючи прийом контрасту, автор на тлі піднесеного, духовного розглядає історичний процес як боротьбу добра і зла.

Собор Паризької Богоматері – чи не найголовніший романтичний герой твору, опису якого автор присвячує окремий розділ і до якого раз у раз повертається у різних епізодах. Собор для В. Гюго – це не лише величний пам'ятник середньовічної старовини, а й славетне минуле Франції, неповторна історична і культурна цінність, створена руками геніального народу. З болем констатує письменник, що головними ворогами цієї чудової пам'ятки готичної культури виявилися не природні стихії і навіть не час, а люди, до того ж причетні до мистецтва. Саме вони познищували велику кількість статуй, покалічили і по-варварському перебудували його, позбавили безлічі неповторних деталей. "Так чудове мистецтво, – робить гіркий висновок письменник, – створене вандалами, було вбите академіками". Саме з Собором пов'язана доля головних героїв, у ньому перетинаються шляхи багатьох із них. Інколи він постав перед читачем мов жива істота; не випадково Квазімодо обирав своїми співрозмовниками потворні статуї його порталу або святих чи навіть фантастичні страховиська. Та найбільше він любить його дзвони і аж шаленів, трохи чуючи їхню могутню музику.