Дитяча література та ігрові гаджети: шукаємо компромісні рішення

Багато батьків, а особливо бабусі та дідусі відзначають, що діти мало цікавляться книгами. Навіть барвисті казки та захопливі історії про дивовижні пригоди не викликають у них захоплення. Сучасні малюки мають безліч інших розваг – гаджети, ігрові центри, інтерактивні моделі іграшок, які вміють говорити, співати, рухатись, виконувати команди. Серед такого розмаїття пропозицій звичайна казка навіть з оригінальними ілюстраціями виглядає занадто просто. Але перш за все мотивує позиція батьків. Якщо дорослі члени сім'ї самі нічого не читають, то дитині немає з кого брати приклад. Також важливо коли відбулося перше знайомство з книгою. В інтернет-магазині Панама можна купити книги для наймолодших та дітей дошкільного віку зі швидким доставленням замовлення за призначенням.

Починаємо правильно та вчасно

До пів року ви можете читати дитині короткі вірші, які будуть розвивати слух і, можливо, заспокоювати. У 6 місяців вона вже вміє розрізняти основні кольори, тому переглядаємо картинки. У цьому віці починаємо прослуховування коротких літературних творів. Для розвитку мовлення важливо, щоб малюк спілкувався не тільки з мамою, бо він звикає до її голосу.

Сьогодні в інтернеті безліч різних дитячих аудіокниг. Спочатку прослухайте обраний варіант самі. У ньому не повинно бути різких перепадів звуку, зайвої емоційності, гучного музичного супроводу. Потім дайте послухати малюкові приблизно 5 хвилин і простежте за його реакцією. Зазвичай діти проявляють інтерес, хоча зміст тексту вони не розуміють, але подібне заняття сприяє тому, що малюк починає раніше говорити. Слухаємо аудіокниги (невиликі уривки) у першій половині дня, оскільки вони можуть викликати у дитини різні емоції, наприклад, здивування, радість, зацікавленість і навіть збудження. Але прослуховування не виключає читання.

Взаємодія з книгою https://panama.ua/categorys/76452/ та сприйняття її змісту залежить від віку:

  • Від 6 місяців до року. Підійдуть варіанти з неяскравими, реалістичними картинками (строкатість втомлює й збуджує). Бажано, щоб ілюстрації були виконані в основних кольорах – червоний, жовтий, зелений, синій. Мінімальна кількість персонажів спростить і прискорить сприйняття.
  • Від року до 3-х років. У такому віці юному слухачеві насамперед потрібно зрозуміти зміст казки. Тому історія повинна бути короткою та доступною для відповідного віку. Важливо за допомогою інтонації виділити ключові моменти, а також звертаємо увагу на зв'язок між певною ілюстрацією та відповідним за змістом уривку з тексту. У такому віці малюкам буває важко довго займатися однією справою, тому обмежуємось однією казкою. Дорослий повинен продемонструвати юному слухачеві, що йому також дуже цікаво, а ось монотонне читання та невдоволений вираз обличчя абсолютно недоречні. Таке заняття не тільки сприяє розвитку дитини, а й допомагає зблизитися з малюком, встановити з ним довірчі відносини. Деякі дорослі чомусь сприймають його, як обов'язкову повинність, що заважає їм виконувати термінові справи.
  • 3-5 років. Це перший перехідний вік, коли дитина намагається багато чого робити самостійно й в цьому їй потрібна підтримка та розуміння батьків. Під час читання виникає безліч питань, які навіть не завжди пов'язані зі змістом тексту, але дорослим доведеться терпляче на них відповідати. Також важливо цікавитися думкою дитини та ділитися з нею своїми враженнями від прочитаного.

Книги не тільки сприяють інтелектуальному розвитку та розширенню кругозору, вони вчать знаходити власні способи виходу з різних ситуацій, а також розуміти як відбувається взаємодія між людьми в сучасному суспільстві.